Project Description

Το Μονοπάτι του Πάνα

Διαθέτει σημάδι αφετηρίας, διαμορφωμένο σημείο στάσης με ενημερωτική πινακίδα λίγο μετά, και κατευθυντήρια σήματα κατά μήκος. Συνδέει το χωριό της Νέδας με το Ιερό του Πανός στη περιοχή Καστράκι (Διαδρομή του Πάνα Ι), καθώς και με τις Άνω Καρυές και το Ιερό του Διός (Διαδρομή του Πάνα ΙΙ). Από το σημείο αφετηρίας στο χωριό της Νέδας η διαδρομή χωρίζει στα δύο.

Νέδα – Άνω Καρυές

Χαρακτηριστικά

5.6 km 2h 10′ 2/5

Σημείο Έναρξης: Νέδα
Σημείο Κατάληξης: Άνω Καρυές
Διασχίζει: –
Διασταύρωση με:

Η διαδρομή προς τις Άνω Καρυές ξεκινάει από το σημείο αφετηρίας στο χωριό της Νέδας, κοντά στην ταβέρνα και τη βρύση του χωριού. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, όταν ο πεζοπόρος φτάνει σε μία σηματοδοτημένη διχάλα, πρέπει να πάρει το δρόμο προς τα δεξιά, συνεχίζοντας με σχετικά εύκολο ανηφορικό περπάτημα κατά μήκος αγροτικού δρόμου για 3 χλμ. μέχρι τα διοικητικά σύνορα Μεσσηνίας – Αρκαδίας. Θα έχει υπέροχη θέα στην κοιλάδα του ποταμού της Νέδας στα δυτικά, και της δυτικής πλευράς του Λυκαίου Όρους στα βορειοανατολικά. Συνεχίζοντας το μονοπάτι, ο πεζοπόρος θα έχει εξαιρετική θέα στο Τετράζιο Όρος στα νοτιοδυτικά, και τελικά στην οροσειρά του Ταϋγέτου στα νότια. Μετά από 1,2 χλμ. ο πεζοπόρος θα φτάσει σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, όπου θα πρέπει να διαλέξει είτε να στρίψει αριστερά προς το Ιερό του Δία στο Λύκαιο Όρος, είτε να στρίψει δεξιά, και να κατευθυνθεί προς τις Άνω Καρυές.

Νέδα – Ιερό του Πανός

2 km 40 ‘ 1/5

Download GPX

Σημείο Έναρξης: Νέδα
Σημείο Κατάληξης: Ιερό του Πανός
Διασχίζει: –
Διασταύρωση με:

Η διαδρομή προς το Ιερό του Πανός ξεκινάει από το σημείο αφετηρίας στο χωριό της Νέδας, κοντά στην ταβέρνα και τη βρύση του χωριού. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, όταν ο πεζοπόρος φτάνει σε μία σηματοδοτημένη διχάλα, πρέπει να πάρει το δρόμο προς τα αριστερά, συνεχίζοντας για περίπου 2χλμ. σε δασώδη αγροτικό δρόμο, και εντοπίζοντας σημάδια που δείχνουν το δρόμο προς το Ιερό του Πανός. Ερείπια του ιερού της κλασσικής εποχής έχουν ορατά ενσωματωθεί στα ερείπια της χριστιανικής εκκλησίας του Αη-Στράτηγου. Ο Κουρουνιώτης που πραγματοποίησε ανασκαφή εδώ στις αρχές του 1900 ανακάλυψε θεμέλια και τμήματα αρχαίων οικοδομημάτων, από μάρμαρο και ασβεστόλιθο. Σε κοντινό σημείο, ο Κουρουνιώτης βρήκε επίσης χαραγμένες αφιερώσεις στον Πάνα, καθώς και χάλκινα και πήλινα αγαλματίδια του Πάνα και του Ερμή.